Swedish Hotdogs
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Swedish Hotdogs

Swedish Hotdogs, Frostmane EU.2005 - Forever.


You are not connected. Please login or register

Raid – Vett och etikett

Go down  Message [Page 1 of 1]

1Raid – Vett och etikett Empty Raid – Vett och etikett Mon Dec 01, 2014 9:53 pm

AntonCEO

AntonCEO

Hej Hotdogs!
Idag har vi haft ledningsmöte så ni kommer att se lite trådar här som jag vill att ni läser. Det är dock viktigast att ni läst den här. Trådar om guildbank och lootregler kommer upp inom kort. Läs gärna igenom även det. Lämna synpunkter och frågor om ni skulle ha det!

Visa respekt
Swedish Hotdogs är en irl-guild och är skapad för att ha roligt med vänner och döda wow-bossar. Alla känner inte alla, inte ännu i alla fall. Det blir naturligt att det finns olika grupperingar i guilden. Jag inser att det är möjligt att det uppstår vissa motsättningar. Därför uppmanar jag er till att visa respekt. Speciellt om det är någon ni kanske inte känner särskilt bra. Om någon gör fel ska man självklart kunna ge kritik, så länge det är konstruktivt.
Passa tider! Eftersom vi kör flex så är det viktigt att om du har accepterat i kalendern så kommer du verkligen på raid också. I tid dessutom. Det är för att vi ska ha god tid på oss att stuva om i raiden och meddela om någon ska köra sin offspec.

How to Teamspeak?
Push to talk obligatoriskt under raids av uppenbara anledningar. Vi vill ha så lite brusljud som möjligt för att kunna koncentrera sig men också för att inte störa andra med knapptryckningar och telefonpratande livspartners. Försök att hålla onödigt prat till ett minimum under bossfights. Säg ingenting om inte är relevant för någon annan. Till exempel: ”FAN JAG STOG I ELDEN” etc. Calla inte heller ut saker som vi inte sagt åt dig att göra. Det är jobbigt om det sitter 5 pers och callar samma sak.

Har ni klagomål så försök vara konstruktiv som jag nämnt tidigare. Har du förslag på hur man kan ändra en taktik eller vill uppmärksamma någon som gör fel så tar det mellan fightsen om det inte är akut. Om du har en bra idé eller har synpunkter på någons prestation så får ni också mer än gärna whispra mig, Rickard (Gunvald) eller Olof (Jáyhawk). Idealt ska de bra förslagen komma fram till oss, inte nödvändigtvis de förslagen som hörs mest på TS.

Offspec
Om ni har skrivit att ni har en offspec så ska ni kunna spela det. Hör av er till mig om ni inte kan det. Ni ska ha trinkets, ringar, neck och back samt rätt enchants på vapen till er offspec. Optimala stats på gear behövs inte.

Consumables
Ha med flask, pot och food alltid. Om jag inte har sagt något annat. Vår ambition är att guildbanken ska ha råd att tillhandahålla feasts.


Hoppas ni är taggade på torsdag! Känner ni för att läsa på taktik så kolla här: http://www.mmo-champion.com/content/4560-Highmaul-Raid-Opens-this-Week!
Ni måste inte ha kollat igenom taktiker om ni inte har lust med det. Vi kommer att gå igenom taktiker innan bossen så mycket som möjligt. Jag vill också säga det att ingen av oss har lett en stor raid (20+ pers) tidigare och jag ber er att ha visst överseende. Har du läst ända hit så förtjänar du 5/5 varmkorvar. Tack för du tog dig tid!

Back to top  Message [Page 1 of 1]

Similar topics

-

» Raid - Lootregler
» Raid - Närvaro

Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum